Sarcina cu care se confruntă medicul neuropatolog constă în necesitatea stabilirii unei diagnoze complexe în cei mai restrânşi termeni. Realizările ştiinţifice în domeniul diagnosticului imunohistochimic şi molecular permit medicului neuropatolog de a evalua probele de ţesuturi obţinute de neurochirurg şi de a clasifica mai precis modificările patologice. Diagnoza precisă are o importanţă enormă, deoarece procesele cu mai multe similarităţi radiologice şi morfologice au diferite protocoale de tratament. La alegerea terapiei anumitor afecţiuni tumorale (de exemplu, a gliomului malign) profilul molecular permite de a prognoza mai precis reacţia de răspuns a tumorii la terapia de alchilare (de exemplu, cu preparatul Temozolomid).

Spectrul afecţiunilor examinate de medicul neuropatolog nu este limitat la patologiile tumorale, el include şi anomaliile înnăscute ale sistemului nervos al nou-născuţilor, maladiile ereditare şi infecţioase, afecţiunile vasculare. În fiecare caz aparte se determină şi se aplică setul individual al metodelor de cercetare a ţesutului afectat în vederea stabilirii caracterului afecţiunii, iar reieşind din aceste date se planifică tactica ulterioară a tratamentului.

Noi oferim:

• ciclul complet de procesare a materialului biologic, inclusiv logistica, mediile de fixare şi containerele cu volum corespunzător;

• fabricaţia blocurilor de parafină de calitate şi a micropreparatelor histologice;

• evaluarea preparatelor de către medicul patomorfolog cu specializare în “neuropatologie” în laboratoarele principale ale ţărilor Europei;

• cele mai avansate tehnologii de diagnosticare a patologiilor tumorale şi non-tumorale a SNC;

• metode suplimentare de diagnosticare: colorare specială, imunohistochimia;

• cercetările moleculare;

• procesul de control intern şi extern al calităţii asigură precizia de neîntrecut a diagnozelor;

• termenii restrânşi de diagnosticare, în caz de necesitate – comunicarea intensă cu medicul curant;

• formularea diagnozei conform clasificărilor moderne.

Posibilităţile de diagnosticare:

• cercetările biopsiilor materialului ţesuturilor encefalului şi măduvei spinării, nervilor periferici şi cei mai restrânşi termeni cu utilizarea tuturor metodelor necesare histochimice şi imunohistochimice de colorare a materialului ;

• diagnosticarea diferenţiată între patologia tumorală şi non-tumorală;

• tiparea tumorilor şi determinarea potenţialului lor de malignizare;

• determinarea focarului primar probabil în caz de afecţiuni metastatice;

• determinarea sensibilităţii la terapie de alchilizare pentru glioblastome şi tumori gliale anaplastice (statusul de metilare a promotorului MGMT);

• determinarea deleţiei 1p/19q pentru tumori gliale (criteriul de prognostic);

• colaborarea în activitate ştiinţifică.